London, dag 3

Vår tredje dag i London hade bara ett måste och det var att besöka The Notting Hill Market. Vi gick och gick och gick och gick och... Jag förstår inte hur en marknad kan vara så stor som den här var? Visst fanns det mycket meh-grejer som såldes, men det fanns också stånd som sålde keramik, handgjorda anteckningsböcker, färska råvaror och fruktdrinkar som serverades i en urholkad ananas. För att nämna några exempel bara.

Som ni kanske ser på bilderna hölls marknaden på en vanlig gågata och i byggnaderna bakom stånden fanns det mängder med små butiker och vi kunde inte hålla oss från att gå in i några av dem. Vi gick bland annat in i en liten affär som sålde gamla kartor, och sen även en mysig liten te-butik som sålde mängder med spännande tesorter!

Vi promenerade i alla fall längs hela gatan och jag vägrade vända om innan jag hade fått se slutet på marknaden. Ett tag trodde jag nästan att det inte fanns något slut alls, men det gjorde det ju såklart! Vi det här laget var vi ganska hungriga och vi letade upp en liten food truck vi hade fått syn på tidigare.

Och vet ni vad? Det här var den godaste falafeln jag någonsin ätit. Jag blev så himla ledsen när jag hade ätit upp för jag visste att jag aldrig skulle få äta här igen, och jag kommer aldrig kunna kopiera deras recept. Men ni kan ge er fan på att jag kommer försöka.

Efter vår underbara lunch promenerade vi vidare och bara såg oss omkring lite grann, vi hade ju ändå inga fler måsten idag. Och då hittade vi bland annat den här byggnaden, är det inte vackert så säg! ♥

Till sist slog vi oss ner på en bänk utanför en kyrka (finns ej med på bild because reasons) och vilade en liten stund innan vi tog oss tillbaka till hotellrummet för att lämna av förmiddagens inköp. Vad vi fick med oss hem kommer som sagt visas upp i ett framtida inlägg.

Sen blev det eftermiddag och vi tänkte att vi kunde gå på ytterligare en promenad innan det var dags att äta middag:

Hello Yoda. Very cute you are!

Paraplyet (plus en tvilling hade gick runt med) köptes på marknaden eftersom regn är en del av Storbritannien. Dem köptes enbart för att dem var så turistiga dem bara kunde bli. Vi är sannerligen en ironisk generation, inte sant...

Regnet blev till slut för mycket för oss och vi hoppade på en buss som tog oss till vår middagsrestaurang för kvällen: Tibits. Efter en mycket god måltid promenerade vi vidare tills vi hamnade i himmelen:

Waterstones! Våning efter våning, det fanns böcker i överflöd och flera små oaser med fåtöljer och soffor där man kunde sitta och läsa, diskutera eller bara vila fötterna. Stället var enormt, jag vet inte hur jag ska beskriva det riktigt, men med över 200 000 titlar [x] kanske ni kan få någon idé om hur stort det verkligen var. (Om ni följer mig på instagram vet ni ju redan vad vi fick med oss härifrån)

Vi stannade där inne i över en timme, det fanns ju så himla mycket att titta på här, men när klockan hade passerat nio på kvällen kände vi att det var dags att ta oss till hotellet igen, där vi bäddade ner oss i sängen och tittade på någon brittisk deckare tills vi somnade.

Följande dag var inte alls lika händelserik, men jag har jättemånga fina bilder som jag är ivrig att dela med mig av, så håll utkik! ♥
Fotografier, Resor, Time For Tea | | |
#1 - - Bunny:

TIBITS <3

#2 - - susanne:

Vilka fina bilder. Vilken tevlig dag trots regnet. Bilderna på David är jätte fina. Kul att maten också var god och bra. Det känns att resan var mycket lyckad. Kul att du delar med dig.

Svar: Tack mamma! Jodå, resan var väldigt lyckad, det är verkligen bara hotellfrukosten jag har att klaga på. Annars var det fem helt underbara dagar!Kram! <3 <3